Kamis, 19 November 2015

Platelet Rendah - Adakah Protein Tinggi Diet Lebih Baik Daripada Kalori Diet Rendah Untuk Platelet Count rendah?

Platelet Rendah - Adakah Protein Tinggi Diet Lebih Baik Daripada Kalori Diet Rendah Untuk Platelet Count rendah?

Terdapat banyak pendapat dalam hal diet dan kesannya terhadap Trombositopenia. Terdapat beberapa cadangan pemakanan sangat gila diberikan dalam talian yang benar-benar tidak mempunyai sebarang asas saintifik. Sebahagian daripada diet ini dicadangkan oleh mereka yang sepatutnya tahu sesuatu tentang pemakanan tetapi benar-benar tidak mempunyai apa-apa idea apa yang perlu mengesyorkan seseorang yang mempunyai platelet rendah. Seperti yang anda membaca artikel ini anda akan mengetahui kebenaran tentang hal yang diet yang benar-benar meningkatkan platelet anda.

Diet Kaya dengan Protein

Ia mungkin kelihatan logik untuk memilih diet yang tinggi dalam protein. Mengapa? Kerana sejak setiap blok bangunan di dalam badan terbentuk dengan protein seseorang boleh membuat kesimpulan bahawa menambah lebih banyak protein boleh memberi manfaat dan menyebabkan lebih banyak platelet. Tetapi kebenaran dari masalah ini adalah, walaupun ia kelihatan logik itu tidak benar-benar berkesan.

Cara American makan sudah penuh dengan jumlah yang tinggi protein. Meningkatkan pengambilan protein yang hanya akan memburukkan lagi keadaan. Terlalu banyak protein boleh mengubah sistem imun dan menyebabkan keradangan lagi yang boleh menyebabkan lebih banyak platelet kemusnahan. Terutamanya jika protein ini berasal daripada haiwan. Protein tenusu juga sangat menyinggung ramai yang mempunyai Trombositopenia.

Saya memahami keperluan protein. Tetapi badan hanya memerlukan 30 hingga 60 gram sehari protein. Apa-apa yang lebih tinggi daripada ini akan menyakiti badan.

A Diet Rendah Kalori dalam

Banyak kajian telah menunjukkan kesan bahawa diet makronutrien yang tinggi boleh ada di tikus eksperimen yang mengalami platelet rendah

Dalam satu kajian, dua kumpulan tikus yang mengalami platelet rendah telah dipilih. Setiap kumpulan diberi diet yang tertentu. Satu kumpulan mempunyai diet yang rendah kalori manakala kumpulan yang lain telah dibenarkan untuk makan dengan banyaknya.

Saintis yang terkejut dengan hasil kajian ini kerana kumpulan tikus yang terlalu banyak makanan menjadi lebih buruk dengan kalori dan protein diet yang tinggi manakala tikus yang menerima diet kalori rendah mempunyai peningkatan dramatik dalam tahap platelet mereka.

Oleh kerana itu, ia adalah benar-benar lebih baik untuk mengurangkan jumlah protein dan makanan yang kaya dari diet dan mengurangkan pengambilan kalori. Anda boleh meningkatkan anda platelet yang rendah dengan mengikuti diet kalori yang rendah yang hanya mempunyai jumlah yang sederhana protein. Anda boleh secara mendadak meningkatkan platelet yang rendah anda dengan cara ini.

Sentiasa berunding dengan berkelayakan penjagaan kesihatan pengamal berpengetahuan dalam pemakanan sebelum menukar diet anda jika anda mempunyai kiraan platelet darah yang rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar