Kamis, 19 November 2015

Garam Lampu Crystal - Adakah Mereka Bekerja?

Garam Lampu Crystal - Adakah Mereka Bekerja?

Menurut pakar-pakar kesihatan, Himalaya lampu kristal garam menawarkan pelbagai manfaat kesihatan, tetapi adakah mereka benar-benar berkesan?

SAINS

Dari perspektif saintifik, ini adalah bagaimana kerja garam lampu kristal.

Struktur atom garam kristal adalah terikat elektrik, bukan molekul, dan ini membolehkan kristal garam untuk menukar berulang-alik dari kristal kepada keadaan cecair.

Haba mentol dalam lampu kristal Garam mewujudkan suhu permukaan yang lebih tinggi daripada udara sekeliling di dalam bilik itu. Ini menarik molekul air dalam udara sejuk sekitar, menyebabkan pemeluwapan pada permukaan kristal batuan. Proses ini membolehkan elektrik terikat natrium klorida mineral untuk berpecah kepada bebas (positif) natrium dan ion (negatif) klorida.

Apabila molekul air menguap, natrium dan klorida ion kembali kepada bentuk kristal mineral mereka. Proses pengionan semula jadi mengambil tempat lagi dan lagi, tidak dapat dilihat dengan mata, dan tidak memberi kesan kepada kualiti kristal garam.

Apabila diterangi oleh lampu kecil cahaya 15 watt atau kurang, lampu garam batu kristal mengeluarkan caj elektrik yang ion negatif siaran sihat ke udara. Ion-ion negatif membunuh bakteria, acuan, mildews dan spora, bau, asap rokok, gas kimia, bau haiwan peliharaan, debunga, habuk dan debu hama, bulu haiwan, virus, elektrik statik, karbon monoksida, dan banyak lagi.

ION NEGATIF

Dalam alam semula jadi, ion negatif yang dicipta melalui kuasa ribut hujan, air terjun, mencerahkan, cahaya matahari, gelombang lautan dan angin. Dalam udara segar negara, kita dapati sehingga 4000 ion negatif per sentimeter padu (saiz kiub gula) .Up 10,000 ion negatif berdekatan dengan melayari berat, atau dekat dengan air terjun. Itulah sebabnya kita berasa segar dan bersemangat apabila kita berada berdekatan persekitaran ini.

Sebaliknya, bilangan ion negatif di kawasan metropolitan sering tidak pun mencapai 100!

Selalunya, rumah kita adalah sumber risiko kesihatan. Sebagai contoh, banyak bahan cemar terdapat dalam udara tinggal melekat habuk terapung. Dalam ujian yang dijalankan oleh Jabatan Pertanian Amerika Syarikat, mereka mendapati debu 53% kurang, dan 95% kurang bakteria, dalam udara dengan mengion bilik.

Majalah Pengemasan yang Baik, pada bulan Mac tahun 1999, mempunyai juruteranya menguji ionizer seorang dengan menggunakan ujian asap, dan mendapati bahawa ia dibersihkan daripada asap di dalam tangki.

FAEDAH KESIHATAN

Pengamal kesihatan di Eropah, Amerika Utara, Australia dan Jepun telah menggunakan lampu kristal garam secara meluas dalam rawatan mereka untuk penyakit seperti berdengkur, alahan, masalah sinus, untuk mengurangkan serangan asma, masalah pernafasan dan meningkatkan sistem imun.

Rumah kita penuh dengan sebatian organik meruap yang serius boleh memberi kesan kepada kesihatan kita. Sebagai contoh, kajian 15-tahun menyimpulkan bahawa wanita yang bekerja di rumah mempunyai kadar kematian 54% lebih tinggi daripada kanser berbanding mereka yang bekerja di luar rumah. Ini adalah hasil langsung daripada pendedahan meningkat kepada bahan kimia toksik, banyak yang terdapat dalam produk isi rumah biasa. Ion-ion negatif boleh membantu mengurangkan sebatian organik meruap.

Agensi Perlindungan Alam Sekitar di Amerika Syarikat menyatakan bahawa pencemaran udara dalaman adalah salah satu daripada lima bahagian ancaman kepada kesihatan awam. Ia harus datang tidak mengejutkan bahawa banyak hospital di Eropah membuat pengionan mandatori.

Tidak syak lagi, lampu kristal Garam Himalaya melakukan kerja. Mereka adalah ciri yang sangat menarik di mana rumah, sangat selamat, dan boleh digunakan di dalam setiap bilik di rumah anda. Untuk hasil yang optimum, lampu kristal garam anda perlu dibiarkan sebanyak mungkin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar