Minggu, 22 November 2015

Buasir Rawatan - 7 Cara untuk Berhenti Sakit Fast

Buasir Rawatan - 7 Cara untuk Berhenti Sakit Fast

Buasir atau buasir, kerana mereka biasanya dirujuk adalah suatu keadaan yang dipercayai memberi kesan kepada lebih 40% daripada penduduk.

Buasir berlaku apabila urat sekitar dubur menjadi radang. Buasir boleh dalaman atau luaran. Banyak kali mereka yang mengalami buasir dalaman tidak sedar bahawa mereka mempunyai mereka sehingga mereka melihat beberapa pendarahan selepas menggunakan bilik mandi.

Buasir luaran pula cenderung untuk menjadi lebih banyak menyakitkan dan menyebabkan banyak kesakitan dan kerengsaan kepada mereka yang mengalami dengan mereka.

Ramai orang tidak pernah mendapatkan rawatan untuk keadaan mereka dan sebaliknya menderita dalam senyap kerana mereka malu untuk memberitahu sesiapa pun tentang keadaan mereka.

Beberapa gejala yang dikaitkan dengan buasir dalaman dan luaran kerengsaan, gatal-gatal dan bengkak di sekitar dubur. Kadang-kadang pendarahan akan berlaku juga.

Berita baik adalah bahawa buasir boleh dirawat dalam kebanyakan kes tanpa perlu pembedahan.

Beberapa rawatan yang berkesan untuk buasir yang boleh dilakukan di rumah ialah:

Dengan menggunakan pelembut najis - pelembut najis akan membantu mengurangkan masalah beberapa meneran yang disebabkan oleh sembelit.

Makan makanan yang kaya dengan serat - Termasuk dalam ini akan menjadi banyak buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin penuh. Makanan tinggi serat akan membantu mengurangkan sembelit dan membuat anda biasa.

Air - Selain diet serat yang tinggi pastikan anda minum air yang banyak. 6-8 gelas sehari adalah disyorkan. Minum banyak air adalah sangat penting dalam rawatan buasir. Air membantu mengekalkan badan terhidrat dan membantu sisa siram dari badan secara semula jadi.

Mengandungi Latihan ke dalam rutin harian anda - Bersenam selama 20 minit atau lebih sehari juga akan membantu menjaga sistem anda biasa.

Panas Sitz Baths - Bekerja dengan baik sebagai rawatan buasir luaran. Mereka adalah cara yang baik untuk membantu melegakan sakit buasir. Air suam juga membantu untuk mengurangkan saiz buasir.

Over The Counter Krim - Ini mungkin tidak benar-benar menyembuhkan penyakit anda tetapi mereka memberikan bantuan segera dari gatal-gatal dan kerengsaan anda mungkin mengalami.

Ice - Satu lagi rawatan buasir yang seolah-olah memberi buasir mengalami kelegaan segera memohon ais terus ke buasir. Ais itu memberikan kelegaan penyejukan dan membantu mengurangkan bengkak.

Dengan menggunakan mana-mana daripada rawatan buasir di atas harus menyediakan anda dengan kelegaan daripada sakit buasir.

Dalam kebanyakan kes, buasir anda benar-benar akan sembuh dalam masa beberapa minggu.

Jika anda tidak mencari bantuan daripada mana-mana rawatan buasir di atas dan gejala berterusan atau menjadi lebih teruk anda perlu menghubungi doktor anda untuk rawatan pilihan yang lain.

Untuk maklumat lanjut mengenai rawatan buasir yang berkesan yang akan menghapuskan buasir anda dalam tempoh 48 jam atau kurang menyemak pautan di bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar